Un magazin online sau un site de comert elecronic trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte:

  • Din punct de vedere tehnic: sa fie functional, sa fie in ton cu tendintele actuale de web design, sa se incarce rapid si corect inclusiv pe dispozitivele mobile, sa aiba o structura coerenta, sa aiba implementate modalitati de plata cat mai variate pentru cumparatori si eventual un modul de urmarire al comenzii, sa aiba optiunea de a crea un cont si sa ofere beneficiarului modalitatea de a modifica, adauga sau inactiva cu usurinta produse, stocuri, poze, preturi samd.
  • Din punct de vedere al continutului: produsele sau serviciile oferite trebuie incadrate in categorii si subcategorii cat mai clare, sa fie gasite usor (la maxim 3 click-uri distanta de home page), sa aiba suficiente informatii pentru a se putea vinde singure, eventuala comunicare client-vanzator prin alte mijloace decat prin intermediul site-ului sa fie optionala, nu necesara.
  • Din punct de vedere al optimizarii SEO - fara vizibilitate si optimizarea produselor sau serviciilor pe care le oferiti nu veti avea cum sa ajungeti la clientii si la volumul de vanzari pe care vi-l doriti, iar investitia dumneavoastra in intreaga platforma se va amortiza intr-o perioada extrem de lunga de timp sau deloc.

Deşi un site de comerţ electronic/magazin online este tot un site, prezentăm acest serviciu separat pentru că modul de proiectare şi implementare difera foarte mult de realizarea unui site de prezentare.

Comerţul electronic presupune, înainte de orice, cunoaşterea produselor sau serviciilor pe care urmeaza sa le vindeti. Urmeaza apoi o prezentare eficienta si usor de inteles a fiecaruia dintre acestea si implementarea unui sistem de lucru care să permită o prezentare cât mai detaliată a fiecărui produs în parte, în condiţiile unui efort minim din partea administratorilor site-ului.

De exemplu, in cazul unui magazin online cu sute de produse si zeci de categorii, care are o structura complicata in care atat administrarea datelor, orice modificare sau incarcare noua necesita mult timp, totul poate deveni o corvoada pentru toti cei implicati. Scopul unui site de comert electronic este sa usureze si sa faciliteze vanzarea atat pentru vanzator cat si pentru utilizatorul final.

Un site de ecommerce trebuie urmărit atent, pentru a afla care sunt produsele de interes ale diferitelor tipuri de cumpărători si, mai ales, care sunt relaţiile naturale între produse. Astfel se vinde mai mult si mai bine, inclusiv produse similare sau complementare cu cele prezentate.

Ce este nevoie pentru un magazin online?

La fel ca in cazul unui site de prezentare, cu cat aveti mai multe informatii despre caracteristicile si atributele produselor pe care le prezentati, cu atat devine mai usor procesul de creionare a structurii site-ului si a functionalitatilor acestuia. De exemplu, daca un produs are fise tehnice ce pot covinge potentialii cumparatori sa le achizitioneze, acestea trebuie incarcate pe pagina de produs. Daca vindeti multe produse similare, dar cu caracteristici diferite (haine, suruburi, becuri etc.), atunci fiecare dintre aceste caracteristici ar trebui sa constituie un mod de filtrare a produselor, pentru o navigare usoara si eficienta din punctul de vedere al vanzarii.

Nu sunt de neglijat nici avantajele produselor sau serviciilor prezentate in magazinul online si nici publicul-tinta caruia i se adreseaza. Este, de asemenea, necesară o analiză serioasă a competiţiei, a modului în care aceasta îşi prezintă propriile produse, a obiceiurilor şi aşteptărilor pe care le are publicul ţintă în momentul căutării anumitor tipuri de produse.

De aceea, echipa Pixelarium se foloseste de toate materialele care ii sunt puse la dispozitie, de la schite de produs sau scurte prezentari de servicii pana la materiale video, fise tehnice, dar si pareri ale clientilor.

Daca produsele si serviciile oferite sunt noi sau nu sunteti multumiti de materialele de prezentare pe care le aveti deja, va putem ajuta sa le creati sau sa le optimizati.

Cat costa un magazin online sau un site de comert electronic?

Daca in cazul unui site de prezentare se pot da niste marje de pret destul de fixe, in cazul unui site de ecommerce situatia este diferita.

Un magazin online poate vinde un singur produs sau poate ajunge la o structura de sute de categorii cu mii de produse, in care fiecare dintre acestea are cerinte specifice. Din acest motiv, echipa noastra de specialisti va recomanda ca pentru magazinele online sa folositi sau sa solicitati construirea site-ului de comert electronic pe platforme specializate, evitand platformele construite initial cu un alt scop la care s-au adaugat functionalitati minimale de comert electronic.

Prin folosirea unor platforme specializate de ecommerce, va asigurati ca magazinul online poate fi extins in functie de necesitati fara a fi nevoie sa reconfigurati intreaga platforma actiuni care necesita timp si costuri suplimentare importante.

In concluzie, pentru va putea oferi un cost aproximativ este nevoie sa avem cat mai multe informatii despre necesitatile magazinului online pe care vreti sa il construiti sau sa il imbunatatiti.

In cat timp se face un site de comert electronic/magazin online?

Fiecare magazin online are functionalitati particulare; de exemplu poate avea nevoie de campanii de vouchere sau de preturi personalizate in functie de grupurile de utilizatori. Poate avea doar ridicare de la sediul firmei sau poate distribui produsele prin 5 firme de curierat. Poate avea doar plata ramburs sau poate, de asemenea, de plata online. Astfel, lista de optiuni este practic infinita. Fiecare optiune aleasa este realizata intr-un interval de timp diferit, in functie de complexitatea sa.

Cu toate acestea, timpul de livrare al unui site de comert electronic este direct legat de claritatea solicitarilor si livrarea materialelor de continut (descrieri produse, imagini, lista categorii etc).

In general, un magazin online are o perioada de implementare de aproximativ 60 de zile, plecand de la momentul stabilirii structurii, aspectului si functionalitatilor site-ului, pana la momentul intampinarii  primilor posibili cumparatori online.