Oricine vrea sa isi construiasca un site web isi imagineaza in primul rand design-ul site-ului sau, fie ca este vorba despre un site de prezentare sau un magazin online.
Cu totii avem site-uri preferate si, indiferent de nivelul de pregatire, fiecare are o opinie despre cum ar trebui sa arate un site. Echipa Pixlearium va incurajeaza sa alegeti un design care va place si va reprezinta, deoarece un site web nu este altceva decat imaginea dumneavoastra online, pe care o vede orice client sau potential client.
Cand alegeti design-ul unui site trebuie sa tineti insa cont ca, in prezent, utilizatorii folosesc dispozitive variate pentru a naviga pe internet. Fiecare dintre aceste dispozitive are caracteristici diferite in ceea ce priveste display-ul, rezolutia acestuia, browser-ul folosit etc. De exemplu, un site se poate vedea diferit pe o tableta fata de un dispozitiv mobil cu sistem Android android sau un telefon Iphone.
De aceea, cand va hotarati asupra modului in care va arata site-ul dumneavoastra, ar trebui sa aveti grija ca web designer-ul si/sau programatorul care va construieste site-ul sa aleaga un design responsive.
Un design responsive inseamna ca un site de prezentare sau de ecommerce se comporta si arata asemanator atat pe monitorul unui calculator, cat si pe o tableta sau pe ecranul unui telefon mobil.
Design-ul responsive – o necesitate
La nivel global, in 2017, traficul total de vizite pe mobil a fost de aproximativ 51%, in timp ce traficul de pe calculatoare (desktop) a scazut pana la 44%. Vizitele de pe mobil detin suprematia si sunt intr-o crestere continua, inclusiv in ceea ce priveste vanzarile online. Asadar, necesitatea unui site care sa adapteaza in functie de cerintele dispozitivului de pe care este accesat este una de o importanta foarte mare pentru succesul afacerii dumneavoastra.
Cand un utilizator are o experienta neplacuta de navigare a site-ului, cel mai probabil va abandona site-ul si astfel pierdeti un potential client. Problemele cele mai comune de redare ale unui site pe un dispozitiv mobil sunt in general de suprapunere de imagini si texte si necesitatea redimensionarii zonelor de interes, ceea ce face imposibila deslusirea informatiei prezentate si arunca o umbra de neprofesionalism asupra imaginii brand-ului.
De asemenea, textele prea mici sau prea mari, informatia importanta aflata in josul paginii ce necesita scroll down repetat sunt motive suficiente pentru ca un utilizator care va acceseaza site-ul pe mobil sa abandoneze sesiunea.
In plus, comportamentul vizitatorilor pe mobil este diferit de cel al vizitatorilor de pe desktop sau tableta, in sensul ca au mai putina rabdare sa caute si sa acceseze informatia, avand in general o rata de abandon mai mare. Rata de abandon care afecteaza cu adevarat succesul afacerii dumneavoastra online se calculeaza pentru vizitatorii care intra pe o singura pagina a site-ului dumneavoastra si o parasesc in cateva secunde.
Este de la sine inteles ca, atunci cand se acceseaza un site de pe un dispozitiv mobil, acesta trebuie sa se incarce rapid, sa aiba un design curat si usor accesibil, pentru ca un utilizator aflat la prima vizita in site-ul dumneavoastra sa gaseasca usor informatia si sa isi dea seama rapid de benefiicile serviciilor sau produselor pe care le oferiti.
Ce este, mai exact, un design responsive?
Stiti ca aveti un design responsive pe site atunci cand fereastra unui browser de pe calculator se poate mari sau micsora si, odata cu ea, elementele de pe pagina site-ului se rearanjeaza fara a fi nevoie sa folositi un scroll orizontal pentru a vedea intreaga imagine, fapt ceea ce ar ingreuna navigarea.
Astfel, elementele care pe monitorul unui calculator se vad, de exemplu, unul langa altul, pe display-ul unui telefon se vor vedea unul sub altul. In acest mod textul este in continuare usor de citit, imaginile se redimensioneaza automat, astfel incat sa ocupe intreaga latime a display-ului dar sa nu o depaseasca etc. Cu toate acestea, informatia ramane in continuare ordonata, urmand structura fireasca a paginii.
Daca un utilizator a vizitat site-ul dumneavoastra intai de pe calculator si apoi de pe telefon, el trebuie sa stie in fiecare moment unde se afla pe site si sa aiba in mare masura aceeasi experienta, mai ales in ceea ce priveste gasirea cu usurinta a informatiei care il intereseaza.
Nimic nu poate afecta in mod negativ afacerea dumneavoastra mai mult decat experienta unui client obisnuit cu varianta de desktop a magazinului online, care intra pe acelasi site de pe telefonul mobil si nu mai gaseste nimic familiar. Bineinteles ca acest “drum” este valabil in ambele sensuri.
In anul 2017, jumatate dintre cumparaturile de sarbatori la nivel mondial au fost realizate online, atat de pe dispozitive mobile (tableta si/sau smartphone), cat si de pe calculatoare. Este vital pentru un site sa se prezinte impecabil pe orice dispozitiv de pe care este accesat.
Avantajele unui site cu design responsive
In primul rand, veti avea un site care va reda aceleasi informatii aranjate asemanator, indiferent de dispozitivul pe care este accesat. In al doilea rand, din punct de vedere al optimizarii si pozitionarii de diferite motoare de cautare in rezultate, un site care nu este responsive va fi penalizat.
Inca din 2016, Google face o selectie nemiloasa in ceea ce priveste redarea unui site pe mobil. Indiferent cat de buna este informatia de pe site, cat de bune sunt serviciile si produsele pe care le oferiti, intr-un cuvant continutul unui site, acesta va fi pozitionat undeva la coada rezultatelor daca nu are un design responsive.
Un site de ecommerce creat responsive va avea o rata de conversie mai mare, adica mai multe vanzari, deoarece orice vizitator gaseste informatia cu usurinta si poate sa actioneze pe loc.
Pentru carcotasi, exista si dezavantaje (putine si usor de depasit)
Cel mai mare dezavantaj al design-ului responsive al site-urilor este ca, din punct de vedere vizual, a limitat intr-o oarecare masura expunerea unor creatii mai complexe de web design. Ecranul unui telefon mobil nu permite expunerea de texturi sau elemente mai complicate de web design (de exemplu, Paralax).
In al doilea rand, un design responsive este de obicei mai scump decat unul facut doar pentru monitorul calculatorului, insa in timp aceasta investitie se amortizeaza complet. De obicei, pretul este mai mare atunci cand designul este unul personalizat si complex creat special pentru site-ul dumneavoastra.
Cu toate acestea, un site responsive este mai mult decat un moft, este o necesitate pentru toti cei care isi doresc un site cu vizitori reali si vanzari online si offline. Echipa Pixelarium va poate ajuta in alegerea si realizarea unui design pentru site-ul dumneavoastra, indiferent de domeniul si bugetul de care dispuneti pentru crearea site-ului pe care vi-l doriti.
De asemenea, va putem ajuta in actualizarea imaginii online prin serviciile noastre dedicate de web design. Contactati-ne pentru a discuta mai multe despre design-ul site-ului dumneavoastra!