Gândiți-vă la un site ca la un copil (nu neaparat al dumneavostră). Îl admiri când e mic și isteț și abia aștepți să vezi ce va realiza când va fi mare, pentru că sigur va fi ceva spectaculos la cât de isteț e. Dacă te întâlnești cu el peste 25 de ani și nu a depașit realizările și cunoștințele de la 10 ani, nu îți mai place la fel de mult, nu mai ești la fel de atent la parcursul lui.
Așa este și în cazul unui website, din punctul de vedere al unui motor de căutare, ca Google sau Bing. Cu cât îi actualizati conținutul mai des, cu texte și materiale media de calitate, cu atât veți observa că site-ul începe să atragă din ce în ce mai mulți oameni interesați de subiectele pe care le prezentați. Acest lucru se datorează și motoarelor de căutare care capătă încredere în site și se așteaptă ca frecvența actualizărilor să fie una crescută.
Având în vedere faptul că, pentru motoarele de căutare, un website este o entitate “vie”, publicarea unor articole/produse noi este o parte importantă a creării încrederii. La capătul opus se află website-urile care nu primesc astfel de actualizări, ceea ce, pentru un motor de căutare, repezintă o entitate ce a oferit deja tot ce avea și nu mai prezintă nimic nou.
Conținutul proaspăt asigură indexarea frecventă
Să nu credeți totuși că este de ajuns să publicați des materiale noi pe site pentru a primi o poziționare mai bună în rezultatele căutărilor. Acest lucru nu este deloc de la sine înteles. Cu toate acestea, cu cât publicați materiale noi mai des, cu atât motoarele de căutare vor fi mai interesate de site-ul dumneavoastră. Când Google este mai atent la un site, sunt mai multe șanse ca acesta să primească o poziție mai bună în rezultatele căutărilor, poziție bazată pe conținutul pe care îl puneti la dispoziție.
Motoarele de căutare folosesc niște programe care scanează internetul cu scopul de a găsi pagini noi. Acestea indexează un site bazându-se pe o serie întreagă de factori stabiliți de dezvoltatorii motoarelor de căutare.
De exemplu, un site web poate fi indexat pe baza unei combinații de trimiteri către acest site de pe alte site-uri, de cuvinte cheie folosite în conținut, dar si de cât de des este actualizat conținutul. De fiecare dată când este publicat un nou articol sau este modificat conținutul vechi al site-ului, motorul de căutare restabilește poziția site-ului pe baza noului punctaj obținut după analizarea lui. Deci, dacă doriți să creșteți “nota” primită de site-ul dumneavoastră, este recomandat să publicați cât mai des conținut nou pe site.
Este important să aveți în vedere faptul că nu este de ajuns doar să aveți conținut nou. Este foarte important ca acest conținut să fie unul de calitate și să fie conținut original. Nu este suficient să copiați conținut de pe alte site-uri. Dimpotriva chiar. Acest demers vă poate dăuna. Un alt mod în care conținutul vă poate duce la penalizări din partea motoarelor de căutare este încărcarea articolelor cu cuvinte cheie.
Desigur, nu este nevoie să faceți modificări inutile asupra conținutului existent sau să publicați câte un material nou la cateva ore (decât dacă aveți un site cu flux de știri continuu). Un site care este actualizat în fiecare zi sau chiar și de doar două, trei ori pe săptămână este considerat a fi un site cu actualizare frecventă.
Cea mai “la îndemână” și eficientă metodă pentru a crea frecvent conținut nou și interesant este să aveți o secțiune de blog în site. Acolo puteți publica articole mai des decât ați publica în pagina de servicii, de exemplu. Dacă vizitatorii site-ului adaugă comentarii pe paginile articolelor din blog, acestea sunt considerate și ele ca fiind actualizări ale acelor pagini și motoarele de căutare vor fi încântate.
Mai multe articole înseamnă mai multe teme de interes atinse de site
Fiecare articol are o temă de interes principală. Aceste teme cuprind aproape obligatoriu diverse cuvinte cheie iar aceste cuvinte cheie sunt folosite de motoarele de căutare ca Google pentru a poziționa pagina articolului în rezultatele de căutare. Conținutul publicat frecvent, cum este cel din blog-uri, permite optimizarea articolelor prin folosirea unor cuvinte cheie pentru a atrage mai mulți vizitatori pe site.
Să luăm exemplul unui site ce prezintă serviciile unui service auto. Dacă actualizați conținutul acestuia de, să zicem, 2 ori pe săptămână cu articole nou, puteți orienta fiecare articol către câte o temă de interes cum ar fi “cum să îți pregătești mașina pentru concediu” sau “ce înseamnă verificarea de iarnă”. De fiecare dată când publicați conținut nou, introduceți cuvinte cheie care îl ajută pe Google (dar și pe celelalte motoare de căutare) să catalogheze site-ul dumneavoastră.
Cuvintele cheie nu sunt neapărat cheia către succes
Trebuie să aveți în vedere faptul că asocierea dintre articole și cuvintele cheie trebuie să fie una naturală și trebuie să evitați crearea frazelor din articol în așa fel încât să puteți cuprinde cât mai multe astfel de cuvinte său să vă permită repetarea lor. Scrieți articolele așa cum sunt cele pe care le citiți cu plăcere pe alte site-uri sau în alte surse de informare.
Alcătuiți articolele în așa fel încât să răspundă întrebărilor pe care le pot avea vizitatorii site-ului dumneavoastră. Nu creați articole doar pentru a folosi anumite cuvinte cheie. Veți observa, cu timpul, faptul că articolele de calitate atrag mult mai mulți vizitatori decât cele care sunt umplute cu cuvinte cheie fără a urma un curs firesc de scriere.
Puteți folosi cuvinte cheie atrăgătoare în etichetele meta ale articolului dar trebuie să aveti în vedere faptul ca acestea să oglindească în mod corect conținutul paginii. Nu puneți, de exemplu, “verificare de iarna” la un articol care este despre pregătirea mașinii pentru concediul de vară.
Nu vă speriați de numărul de pagini ale site-urilor concurente. Calitatea e cea mai importantă.
Toți proprietarii site-urilor web speră să ajungă pe prima poziție în rezultatele Google pentru anumite căutări în domeniul în care este conținutul site-ului. Strategia cea mai des întâlnită este cea de a crea conținut nou pe site. Cu cât este mai relevant și mai bine structurat, acest conținut poate propulsa un site pe acea poziție mult visată.
Dacă veți verifica site-urile competitorilor dumneavoastră, este posibil să observați că acestea au mii de pagini deja indexate de Google. Cu toate acestea, chiar dacă nu puteți compensa prin cantitatea articolelor, puteți compensa prin calitate.
Cu cât scrieți mai mult despre un subiect, cu condiția ca ceea ce scrieți să fie de mare calitate și relevanță, cu atât veți deveni mai de încredere în acel domeniu și vizitatorii vor reveni mai des și în număr mai mare pentru a citi articolele noi. Prin răspunsul la întrebări de specialitate de pe forumuri, prin publicarea articolelor detaliate pe blog și prin comentarea articolelor pe alte blog-uri vă puteți construi reputația de care aveți nevoie în domeniul în care activează site-ul dumneavoastră.
Dacă veți crea în mod frecvent conținut de calitate, veți fideliza vizitatorii site-ului. Fidelizarea este ceva ce nu se poate cumpăra așa că până și firmele mici pot intra în competiție cu cele care se află la un nivel superior în motoarele de căutare.
Țineți-vă publicul informat
Un alt motiv foarte bun pentru a actualiza cât mai des conținutul este acela de a informa publicul țintă cu cele mai noi lucruri în domeniul în care vă desfășurați activitatea. Puteți solicita celor care se ocupa de site-ul dumneavoastră să activeze funcționalitatea RSS feed (nu vă faceți griji dacă nu știți despre ce e vorba, ei știu). În acest mod, vizitatorii interesați de articolele dumneavoastră vor vedea foarte repede că aveți conținut nou pe site. În acest mod îi veți fideliza și întoarcerea vizitatorilor pe site este foarte importantă pentru motoarele de căutare.
Dacă un vizitator ajunge pe site-ul dumneavoastră, începe să citească articolele și ajunge la concluzia că informațiile prezentate sunt vechi (și deja inutile), este aproape sigur faptul că acesta va căuta informația în altă parte. Site-ul ar fi ca un om de 35 de ani care nu a mai învățat nimic de când avea 10 și nu are nimic nou de oferit.
Dacă v-a plăcut articolul și ați dori să adăugați o secțiune de blog site-ului dumneavoastră dar nu știți de unde să începeți, despre ce să scrieți, sau dacă pur și simplu ați vrea un blog pe site dar nu aveți timpul și/sau cheful necesar să vă ocupați de crearea și publicarea articolelor noi, vă invităm să ne scrieți. Putem găsi împreună o soluție.