Atunci când un brand decide să își stabilească o prezență și în online, întâi își dezvoltă un website. Un site e-commerce (sau “magazin electronic”) se ocupa cu vânzarea prin internet.

Dacă ai produse sau servicii pe care vrei să le vinzi online, ai nevoie de un magazin electronic. Acesta poate fi al tău sau poți folosi unul care permite un parteneriat pentru vânzări.

Experții în afaceri, oamenii de marketing și designerii încearcă mereu să creeze un loc propice pentru astfel de achiziții, din punctul de vedere al clientului. În căutarea unei soluții ideale pentru această problemă, au tendința de a exagera caracteristicile care, de fapt, sunt aproape inutile pentru cumpărător.

Atunci când ai un magazin online, trebuie să te gândești că posibilii tăi clienți nu au nevoie de minuni. Tot ce își doresc se poate rezuma la cumpărarea rapidă, sigură și cât mai ușoară. Pentru a avea acest rezultat, e nevoie de o primă pagină (homepage) care să atragă clienții, căutarea trebuie să fie una cât mai precisă, imaginile să fie de bună calitate, sistemul de plată să fie unul de încredere și modul de lucru cu site-ul să fie unul intuitiv.

Prima pagină

Magazinele obișnuite, nu cele online, acordă o mare importanță vitrinei. Ea este cea care povestește, pe scurt, ce produse sunt în magazin și poate convinge potențialii clienți să intre în acesta. La fel se întâmplă și în cazul primei pagini a unui website.

Prima pagină este începutul experienței clientului cu acel magazin. Nu te aștepta ca vizitatorul să știe deja ce produse/servicii ai de oferit. Așa că cel mai bun mod de folosire a acestei pagini este de a spune posibililor clienți la ce se pot aștepta de la tine.

Din moment ce, pentru majoritatea clienților, prima pagină este punctul de pornire, asigură-te că navigarea în site este una intuitivă și perfect funcțională. Ar trebui ca vizitatorii să poată ajunge în toate cele mai importante secțiuni ale site-ului încă de pe prima pagină și să ajungă ușor la produse, fără a fi nevoie să treacă prin zeci de categorii ramificate.

Plasează pe prima pagină cele mai bune oferte pe care le ai. Dacă pui la dispoziție transport gratuit sau o perioadă de probă mai mare decât cea legală, asigură-te ca vizitatorii vor afla acest lucru incă de la început. Încurajează utilizatorii și fă-i să își dorească să exploreze și mai multe produse și servicii.

Căutarea

O metodă de căutare corespunzătoare este foarte importantă în magazinele online. Vizitatorii care folosesc acest instrument sunt mai aproape de a fi clienți pentru că intenția lor de cumpărare este una clară. Dacă formularul de căutare nu funcționează cum trebuie, vizitatorii nu pot găsi informația pe care o caută și vor pleca de pe site.

Câteva idei care pot crește rezultatele prin formularul de căutare:

  • Atrage atenția asupra existenței acestui formular
  • Fă câmpul de căutare suficient de mare pentru a încăpea mai multe cuvinte
  • Prezintă rezultatele sub formă de listă și sub forma de tabel
  • Activează opțiuni suplimentare de sortare (după preț, după rating, după disponibilitate etc.)
  • Afișează statusul stocului
  • Activează afișarea sumară a detaliilor produsului în rezultatele căutării
  • Pune la dispoziție sugestii de căutare
  • Dacă vinzi sute de produse, permite căutarea într-o anumită categorie
  • Permite căutarea după codul produsului
  • Încearcă să folosești completarea automată a cuvintelor căutate
  • Oferă o listă de produse asemănătoare celor rezultate din căutare
  • Analizează modul în care este folosit formularul de căutare pentru a aduce eventuale îmbunătățiri

Elemente vizuale

Magazinele fizice au un avantaj față de cele online. Vizitatorii au ocazia să pipăie și să probeze produsele înainte de a le cumpăra. Din acest motiv magazinele online trebuie să prezinte produsele prin materiale multimedia de o calitate cât mai ridicată.

Imagini de calitate ridicată

Lasă vizitatorii să îți cunoască produsele. Include multe fotografii HD ale acestora, făcute din mai multe unghiuri. Arată delatiile unice și nu uita să publici și fotografii cu produsele în mediu natural prin poze cât mai realistice.

Materiale video cu demonstrații, instrucțiuni de folosire și păreri ale clienților

Conținutul video poate ajuta clienții să își imagineze modul în care vor folosi produsele. De asemenea, instrucțiunile prezentate în această formă sunt mult mai atractive. Statistica spune că 73% dintre vizitatori încep să se gândească la cumpărarea unui produs după ce au văzut un video care explică modul de funcționare. De asemenea, părerile clienților existenți îi pot convinge și pe cei care au îndoieli.

Conținut publicat de clienți

77% dintre vizitatorii magazinelor online preferă să vadă și fotografii publicate de clienți care au cumpărat deja acele produse decât să vadă doar fotografii făcute de fotografi profesioniști. Încurajează clienții să împărtășească experiența lor și celorlalți pe rețelele de socializare.

Modalități de plată

După ce vizitatorii s-au hotărât ce vor să cumpere, este timpul să plaseze comanda și să ajungă la etapa de selectare a modalității de plată. În acest moment, vrei să fii sigur că site-ul pune la dispoziție modalități sigure pentru acest serviciu.

Așezarea în pagină și elementele de design

Vizitatorii nu vor da click pe link-urile din prima pagină, nu vor folosi formularul de căutare și cu siguranță nu vor plasa o comandă dacă interfața magazinului online nu este una prietenoasa. Modul în care arată magazinul online este extrem de important.

În primul rând, ia în calcul faptul că vizitatorul este pe primul plan. Gândește-te la nevoile clienților și la modul în care le poți satisface acele nevoi cu produsele tale. În al doilea rând, acordă funcționalității importanța necesară.

Păstrează design-ul cât mai simplu, fără animații și schimbări rapide și inutile. Nici Amazon sau eBay nu folosesc un design complicat iar asta nu îi oprește să fie lideri pe piața pe care activează.

Chiar dacă tu vinzi electronice și te pricepi foarte bine la ele, asta nu înseamnă că și clienții tăi sunt la fel de pricepuți. Din acest motiv magazinul online trebuie să fie unul intuitiv. Nu forța vizitatorii să parcurgă un traseu complicat pentru a ajunge la produse doar pentru că acest traseu este unul care arată foarte bine. Aceștia se vor enerva nu doar pe magazin dar și pe brand și nu vor mai reveni.

Disponibilitate pe dispozitivele mobile

Asigură-te că magazinul online se vede și funcționează foarte bine pe dispozitivele mobile. Se pare că peste 70% dintre magazinele online nu se comportă cum trebuie pe aceste dispozitive și îngreunează experiența utilizatorilor.

Dacă vrei un magazin online sau ai nevoie de ajutor cu cel pe care îl ai deja, te rugăm să ne contactezi.